Söndags kväll...

Sitter hemma i soffan alldeles solo allena. Och tänk så skönt det kan vara att bara vara för sig själv. Bara tyst och lugnt! Tror jag behöver den här egna studen efter en häktisk helg. Gårdagen spenderades ute på J´s systers nya gård. Jag gjorde visst inte så mkt där, jag höll mig inne tillsammans med J´s mamma och mormor medan dom andra var ute och slet. Men det var liv och rörelse och mycket folk så det kan nog göra att man blir lite trött bara det. Tror jag har någon bacill i kroppen då jag känner mej trött och matt mest hela tiden. Sov till tolv på lördagen och kom som aldrig rikigt i gång.
Kv'ällen spenderades tillsammans med älsklingen hemma i soffan med film och godis :)

Idag har ombyggnationen påbörjats här hemma i hallen. Pappa och J´s pappa har varit och snickrat hela dagen. Jag mamma, J´s mamma och mormor vi har varit ute på shopping tur istället. Först en tur till Coop, det var visst utförsäljning på byggavdelningen. De andra shoppade loss men jag hittade inget så det blev bara lite mat.
Åkte hem en sväng och kollade hur det gick för gubbarna. Hmm och som jag förstod så hade det blivit lite miss i kommunikationen. De hade gjort väggarna 15 cm istället för 30 cm som vi hade bestämt. Som tur var gick det lätt att ändra på. Men det slutade med att det blev 20 cm isället, dom trodde de skulle bli bäst. Skulle man göra väggarna längre skulle så mkt förvaringsplats gå till spillo. Disskuterade saken med J och vi ska kolla på det sen när han kommer hem från matchen. Matchen som de för övrigt vann. Två vunna matcher den här veckan. Hoppas deras dåliga trend är på väg att vända nu!

Mamma och jag hann även med ytterligare en liten shopping tur. Först en sväng in på Chilli för en liten kik på soffan. Nu har vi besämt oss. Det blir en Bellus Largo i tyget Surat med oljade ek ben. Nu har vi, eller snarare jag velat och funderat så mkt fram och tillbaka så nu är det då beskimej dax för ett beslut!
Efter det blev det en snabb sväng in på det värsta varuhuset jag vet, nämligen Biltema. Men det slutade faktiskt med att jag kom därifrån med ett durkslag, tro det eller ej, jag som sagt att jag aldrig ska handla något där. Snyggt var det och billigt också bara 59:-. Sen väntade IKEA, mamma kom ju med ett presentkort i morse som hon hade hittat på mitt rum hemma, laddat med 500:- så då måste de ju shoppas lite.
Det blev inte så mkt men lite hittade jag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0